photo banner%202016_zps82js6xhv.png

Sunday, November 30, 2014

Makeup Geek (MUG) // Eyeshadow Pans



Vec odavno planiram istipkati ovaj post, medjutim ja sam jako lijena, da se ne lazemo. Prije malo manje od dva mjeseca, napravila sam prvu narudzbu MUG sjenila. Odlucila sam poceti sa 10, pa postepeno graditi kolekciju kada to moj, inace prazni novcanik dopusti. U tih 10 sjenila sam pokusala ostvariti sto vecu varijaciju boja, pa su se nasle medju njima i razlicite teksture. Inace se sjenila ove vrste slazu u magnetizovane palete, ali buduci da sam ja htjela nesto i da ustedim, nisam narucila praznu Z Paletu vec sam sama napravila svoju, koristeci jako jeftinu pernicu. Moram priznati da mi je strasno prirasla srcu, cisto zbog Johnny Brava.

Ispod cete pronaci swatcheve i opise svih nijansi koje posjedujem. Jos da napomenem da jesam koristila bazu za sjene [Essence: I Love Stage] prilikom slikanja nijansi na ruci jer je stvarno ogromna razlika u pigmentaciji istih. Svakako je za mene baza neizostavan dio prilikom sminkanja, a nadam se i vama buduci da cini sjene dugotrajnijim, vise postojanim i sprjecava nakupljanje proizvoda u pregibu kapka.

----------

I've been planning to write this post for a while now, but I'm a very lazy person, to be completely honest. A little less than two months ago, I made my first MUG order. I decided to start off with 10 eyeshadow pans, and then gradually build my collection as soon as my, usually empty wallet, allows it. In the 10 pans, I tried to get the largest variation of colors possible, so I ended up with some different textures as well. Usually, eyeshadow pans are placed into magnetized palettes, but since I wanted to save some money, I didn't purchase an empty Z Palette. Instead, I made my own, using a very cheap pencil case. I must admit that it completely grew on me, for which Johnny Bravo takes all the credit.

Below you will find swatches and descriptions of all the shades I own. I also wanted to add that I did use an eyeshadow base [Essence: I Love Stage] before I swatched the colors on my arm because the difference in pigmentation is substantial. An eyeshadow base is a must in my makeup routine, and I hope it's the same for you, since a good base really helps in making the shadows last longer, be true to color, and prevents creasing.



Prije nego pocnem sa pojedinacnim sjenama, da vidimo sta sve one imaju zajednicko. Cijena iznosi $5.99, a sa pojedinacnom ambalazom $7.99. Ja mislim da je ovo jako pristupacno buduci da je kvalitet nevjerovatan i uporediv cak sa MAC sjenama koje su dosta skuplje. Sve nijanse su jako pigmentirane, nisu nimalo suhe sto znaci da se ne truse, te cak i mat nijanse imaju kremastu teksturu. Makeup Geek svoje proizvode ne testira na zivotinjama, sto znam da je velikom broju ljudi jako bitna stvar. Pored toga, sjene ne sadrze talk i parabene. Ono sto je meni jako drago jesu pristupacni iznosi postarine, iako se salju iz Amerike sirom cijelog svijeta. U mom slucaju, postarina je iznosila malo manje od $10. Meni je paketic stigao u roku od dvije sedmice sto me pozitivno iznenadilo jer sam bila spremna cekati i preko mjesec dana, a uspjela sam izbjeci i placanje carine.

----------

Before I begin with the individual pans, let's go over what all of them have in common. The price is $5.99, but it goes up to $7.99 if you want them to be in individual compacts. I think this is very affordable considering the fact that the quality is unbelievable and even comparable to MAC eyeshadows which cost a lot more money. All the shades are highly pigmented, they aren't dry and chalky, and even the matte ones have a creamier texture. Makeup Geek does not test their products on animals and they are completely cruelty-free. Apart from that, the eyeshadows are also talc and paraben free. What made me really happy are the affordable shipping costs, even though the product is sent from the States and shipped worldwide. In my case, shipping was a little less than $10. My package arrived in two weeks time which surprised me because I was ready to wait over a month to get these, and I managed to avoid paying customs fees.

GROUP #1



PEACH SMOOTHIE

Ovo je jako popularna nijansa medju beauty bloggerima jer je savrsena za tranziciju i blendanje. Nju sam definitivno najvise koristila do sad, kako za neutralne, tako i za dramaticne lookove. Boja je breskvasto-bez, a finish je mat.

----------

This is a very popular shade among beauty bloggers because it's the perfect transitional color, and it's made for blending. I've definitely used this one the most, in neutral and more dramatic looks. The color is a peachy beige and it has a soft matte finish.



CREME BRULEE

Ja licno volim da koristim ovu nijansu u pregibu kapka da bih ostvarila zeljenu definiciju. Buduci da imam jako svijetlu put, za blendanje mi nije dobra kao Peach Smoothie, ali za djevojke tamnije od mene bi se pokazala savrsenom za taj zadatak. Kao i prethodna, ova nijansa ima barsunasti mat finish, a boja je opisana kao boja pijeska.

----------

Personally, I like to use this shade in the crease so I can achieve some definition in the eyes. Since I'm very pale, this one isn't my favorite for blending, but for girls who are darker than me I believe it would be a perfect blending / transitional color. Like Peach Smoothie, it has a velvet matte finish, and it's described as a medium sand color.



CHICKADEE

Chickadee je prelijepa narandzasta nijansa koja naglasava smedje oci. Dosta je suptilnija od Sugarpill Flamepoint sjene, ali je zato i puno vise nosiva u dnevnim i neutralnim varijantama. I ova je mat, kao i prethodne dvije.

----------

Chickadee is a beautiful orange shade that accents brown eyes perfectly. It's a lot more subtle than Sugarpill's Flamepoint pressed eyeshadow, but that just makes it more wearable in daytime and neutral looks. This one also has a matte finish, like the previous two.



MANGO TANGO

Mango Tango je nijansa koja je jako zanimljiva na dnevnom svjetlu. Ima slican breskvasti podton kao i Peach Smoothie, s tim da je ova nijansa nesto izmedju roze i narandzaste sa zlatnim odsjajem. Finish nije opisan na stranici, medjutim definitivno nije mat, i ja bih ga nazvala satenskim.

----------

Mango Tango is a shade that's very interesting when the light hits it. It has a similar peachy undertone like Peach Smoothie, but this one is somewhere between a pink and an orange, with a golden reflection. The finish wasn't stated on the website, but it's definitely not matte, and I would describe it as a satin finish.



BITTEN

Stigli smo do meni najdraze nijanse! Jako dugo je bila rasprodata tako da mi je drago sto sam uspjela da je zgrabim za sebe. Nesto poput ove nijanse sam trazila neuspjesno po drogerijskim brendovima. Ono sto se meni svidja je to da je jako intenzivna bordo boja koja je u potpunosti mat, sto nisam nigdje uspjela naci. 

----------

We've come to my favorite shade! It was sold out for the longest time so I was insanely happy to have been able to snatch one for myself. I've looked for a shade like this hopelessly among drugstore brands. What I love about it is that it's a very intense maroon color that's completely matte, which I haven't been able to find anywhere else.



GROUP #2



POP CULTURE

Ja kad vidim ovu nijansu u glavi su mi samo sirene. Zajedno sa Poolside i Sea Mist sam koristila ovu nijansu u postu o Maloj Sireni kojeg mozete naci klikom ovdje. Na svjetlu je apsolutno prelijepa i neobicna buduci da ima i plave i bijele primjese pored toga sto je intenzivna boja lavande.

----------

When I see this shade all I can think of are mermaids. With Poolside and Sea Mist, I used Pop Culture in my post about The Little Mermaid which you can see by clicking here. It's absolutely stunning in the light due to it's iridescent finish, so it shows blue and white reflections apart from it's intense lavender color.



PEACOCK

Zao mi je ali stvarno ne znam kako se na nasem kaze "teal" boja... Uglavnom, dosta tamnija na kozi nego ovako u ambalazi. Tamna plava boja sa primjesama zelene. Mislim da je kreativno ime jer bas podsjeca na paunovo perje. Mat boja za koju sam primjetila da je dosta vise suha u odnosu na ostale koje uopce nisu.

----------

This color is a lot darker on the skin than it is in the pan. It's a true teal color, so it's a deep blue with a tinge of green. I think the name is creative because it really does remind me of Peacock feathers. This is a matte finish, and I've noticed that this particular shade is a lot more dry compared to the rest which aren't dry at all.



POOLSIDE

Poolside je stvarno lijepa svijetlo plava nijansa, koja je zamalo tirkizna ali ipak ne bas. Jako je kremaste teksture i vrlo se lagano nanosi i blenda. Ova nijansa je svjetlucava i ima male sljokicaste cestice. Ono sto sam primjetila kod ove sjene je to da se skida teze od ostalih. I nakon baze i micelarne otopine, ostane flekica tamo gdje je boja bila.

----------

Poolside is a really pretty light teal color. It's almost turquoise, but not quite. It has a very creamy texture which makes it glide onto the eye and easy to blend. This shade has a shimmer finish as it has tiny glitter particles. What I've noticed about this particular eyeshadow is that it's harder to remove than others. Even after an eyeshadow base and micellar solution, it still stains the skin a little bit.



SEA MIST

Na MUG stranici je ova nijansa opisana kao tirkizna, medjutim ja ne znam jesam li ja luda ili oni jer meni ovo apsolutno ne izgleda tako. Za mene je ovo smaragdno zelena nijansa, koja je u potpunosti istog opisa kao i Poolside, osim toga sto se lako skida.

----------

On the MUG website, this is described as a shimmery turquoise color. Now, I don't know if I'm crazy, or they are, but this doesn't look turquoise to me at all. To me, this looks like an emerald green shade, that's of the same description as Poolside, apart from the fact that it's easy to remove without staining the skin.



LEMON DROP

Zadnja nijansa je ova jako pigmentirana boja limuna. Vise bi mi se svidjala da je mat sjena, ali sta je tu je. I ova je sjena je svjetlucava i jako se lijepo presijava. Mislim da bi izgledala jako lijepo kao akcent na sredini kapka da malo zacini klasicni crni smokey eye.

----------

The last shade is this very pigmented lemon yellow. I'd like it even more if it was a matte finish, but it is what it is. This one is also very shimmery and it glistens beautifully in the light. I think it would look amazing as an accent color on the center of the lid, paired with a classic black smokey eye.



Nadam se da vam se svidio ovaj post. Pisite mi u komentarima da li ste vi isprobali Makeup Geek proizvode? U slijedecoj narudzbi cu definitivno ukljuciti i pigmente buduci da izgledaju fantasticno. Koje od ovih bi vi nosili? I zivo me zanima da li mislite da je Sea Mist tirkizna?!

----------

I hope you liked this post. Tell me in the comments if you've tried any Makeup Geek products? In my next order, I'm definitely including loose pigments because they look fantastic. Which of these would you wear? And I'm so interested in hearing whether or not you think Sea Mist is turquoise?!











No comments:

Post a Comment